התקשרו עכשיו: 050-825-7602
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה החשיבות של מכסי וארונות גז נגד דליפות מסוכנות?

ארון גז חשיבות והיתרונות של הנירסוטה כחומר לבנייתו

בשנים האחרונות, עלו לכותרות מקרים של דליפות גז שהתרחשו בבתים, שהביאו לתוצאות לא פשוטות ופגיעות באדם ורכוש. אותן דליפות נבעו, בין היתר, בגלל תחזוקה לקויה ואי שמירה על בטיחות מתקני הגז. בלא מעט בתים בישראל, תחזוקת מיכלי הגז לא נעשית בצורה הטובה והבטוחה ביותר, במה שחושף אותם לדליפות מסוכנות. 

אחד הפתרונות לשמירה טובה יותר על בטיחות בלוני הגז השונים בבניין או הבית, הוא מכסים וארונות גז, העשויים מפלדת אל החלד – נירוסטה, שכולל מגוון רחב של יתרונות, לרבות חוזק, פרקטיות ואסתטיקה, על החשיבות של ארונות הגז ועל אילו עוד יתרונות קיימים לארונות הגז מנירוסטה, במאמר הבא.

על פי הפרסום באתר YNET, בין השנים 2010-2015, בישראל נהרגו 3.4 בני אדם בממוצע, מידי שנה, כתוצאה מפיצוץ או שריפה שנובעים מדליפת גז בישול. שנת 2014 הייתה רעה במיוחד,  במהלכה נהרגו 10 בני אדם. כל אלה לא כוללים כלל הרוגים בתאונות גז אחרות שאינן כוללות פיצוץ או שריפה, אלא מדליפות גז. שכן נתונים אודות מקרים אלה לא מופיעים במחקר שערך המשרד להגנת הסביבה.

תוכן עניינים

 

מתי מתרחשות דליפות גז ואיזה אמצעים יכולים להפחית אותן?

דליפות גז מתרחשות כאשר מערכת הגז לא נבדקה או שגורמי הולכת גז מתבלים ונפגמים. זה יכול להתרחש גם בשנים של הזנחה, כאשר מערכות גז אינן מתוחזקת נכון או בזמן שמי שמטפלים בה הם אינם טכנאי גז בעלי רישיון. לעיתים רחוקות, דליפה במערכת הגז נובעת כתוצאה מכשל טכני. במקרים רבים צרכנים נוקטים בפעולות כמו החלפת כיריים, למרות שרק מתקין גז מוסמך רשאי לעשות זאת, וכתוצאה מכך נגרמת דליפה שהופכת למסוכנת כאשר ניצוץ מגיע לגז.

אלה הדרכים לאיתור דליפות גז

חוש הריח – גז הבישול מגיע מהאדמה כאשר הוא חסר ריח. בתעשייה מוסיפים לגז הבישול ריח חריף וחזק כדי שכל אחד יוכל להרגיש בו. במידה ואתם מריחים ריח חזק של גז, חובה לקרוא לטכנאי גז. ישנם טכנאי גז מוסמכים שעובדים לאורך כל שעות היממה. תוכלו להיכנס לאתר מדרג.

גלאי גז – לטכנאי גז ישנו גלאי מיוחד המיועד לאיתור דליפות גז, כך הוא יכול לסגור את מקור הדליפה.

גלאי דליפות גז סנסור קטליטי – זהו סנסור בעל תוחלת חיים של 4 שנים בממוצע, הוא מאתר דליפות גז באמצעות חוט להט המצופה בחומר קטליטי.

מה החשיבות של התקנת ארון גז בבית המגורים?

1.מניעת דליפות גז – ארונות הגז מספקים מחסה לבלוני גז, ויכולים למנוע פגיעה בבלונים, שיכולה להוביל לדליפה מסוכנת של גז, מסכנת חיים. 

2.מניעת גניבות – לצערנו, אנו עדים לתופעות הולכות ומתגברות של גניבות בלוני גז ומתכות מבתים ועסקים. ארון גז סגור, חזק ועמיד יכול להקטין את הסיכוי לגניבת בלוני הגז. בנוסף, קיימים מספר ארונות שמאפשרים לספק פתרונות שיאפשרו להסתיר ולהסוות את הבלונים, ולהקשות עוד יותר על תופעת הגניבה.

3.פתרון אחסון קל ונוח למיכלי הגז  – מיכלי גז חשופים הם סכנה ומחייבים מציאת פתרון אחסון. אחד המוצרים שמספקים זאת הוא מכסי הגז והארונות, שמאפשרים בקלות למזער את הסכנות ולסייע גם לשמירה על הסדר בחצר, בגינה או בחדר המיועד בבניין.

4.הגנה מפני דליפת חומרים כימיים – מלבד דליפת הגז קיים חשש שמיכלי גז שאינם נשמרים ע"י מכסה או ארון מתאים, יהיו חשופים לדליפה של חומרים כימיים שונים, בין היתר, בעקבות עבודות שונות שנעשות בבניין או בקרבתו. ארונות הגז מספקים גם עבור כך, פתרון טוב ויעיל ומקטינים סכנה זו.

מהם הכללים בישראל החלים על אחסון בלוני גז? 

מכון התקנים הישראלי קובע, בין היתר, בתקנה מס' 158, את הכללים החלים על מתקיני מערכות הגז השונות ברחבי ישראל, וקובע את כל דרישות הבטיחות הנדרשות בהתקנתם ועל מתקיניהם, לרבות מרחק ממכשיר חשמל ולנקודות חשמל, דרכי גישה, בדיקות תקופתיות ועוד. חשוב לוודא שמתקין מערכת הגז אצלכם בבית או בעסק, אכן פועל ע"פ הכללים החשובים שנקבעו. 

יתרונות של שימוש בנירוסטה בתור מכסה וארון גז?

אחד החומרים שזכה לפופולריות רבה בקרב מתקני ארונות ומכסי בלוני הגז ובקרב הציבור עצמו הוא הנירוסטה, בגלל שלל יתרונות ביניהם:

חוזק וגמישות -הנירוסטה הוא חומר שמצד אחד בעל עוצמה וחוזק רב ומציג עמידות מרשימה כנגד פגיעות או זעזועים או חבלות אפשריות במכילים, ומצד שני בעל גמישות המאפשרת לעצב אותו בדיוק לפי הדרישות של הלקוחות.

עמידות בטמפרטורות קיצוניות – יתרון נוסף לנירוסטה הוא עמידות לטמפרטורות קיצוניות. גם בימי הקיץ החם, הכוללים שרב וטמפרטורות גבוהות וגם בעונת החורף באזורים הקרים בישראל, כמו: הרי הצפון וירושלים, ארון גז מנירוסטה יוכל לתת פתרון הולם ולהמשיך לספק הגנה חזקה.

עמידות בחלודה וקוריזה – אחד החששות של אנשים רבים, שבאים לקנות ארונות גז הוא עמידותם בפני חלודה, שנגרמת בעיקר בעקבות חשיפה למים וגשמים. הנירוסטה היא אחד החומרים שמציגים את יכולות העמידות בפני חלודה הגבוהות ביותר, ולא בכדי זכתה לכינוי "פלדת האל חלד".

אסתטיות – מלבד חוזק, גמישות עמידות לטמפרטורות קיצוניות וחלודה, הנירוסטה גם בעלת מראה אסתטי ומבריק, שיכול לשדרג את המראה של החצר או הגינה שלכם.

אסקור מספקת לכם את פתרונות לדליפות גז, ומוצרי החשמל והנירוסטה מהטובים והמקצועיים בישראל

דליפות הגז שהתרחשו בישראל, לצד הצורך לשמור על בטיחות בלוני הגז משלל הסכנות השונות, ביניהן: גניבה, חלודה וטמפרטורות קיצוניות, הביאו לא מעט חברות בישראל לספק פתרונות גז שיאפשר להקטין את הסיכון ולהגדיל את הבטיחות עבור הציבור בישראל. אחת החברות המובילות המספקת מכסים מנירוסטה לארונות גז מקצועיים ובטיחותיים היא אסקור. פתרונות הגז השונים, שמספקת אסקור ביניהם גם: ארונות למוני גז, מחזיק לרמפת גז מבעיר גז, בעלי עמידות גבוהה ומספקים פתרון יעיל, בטיחותי ופרקטי עבור לקוחות פרטיים ועבור חברות וארגונים רבים בישראל.

חייגו עכשיו
Send this to a friend