התקשרו עכשיו: 050-825-7602
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציוד למקוואות: מדוע חשוב להשתמש בנירוסטה?

מדוע הנירוסטה היא ציוד חשוב מאוד מקוואות?

איכות הניקיון והיכולת לייצר סביבה סטרילית ונקייה, הם מהנושאים הכי חשובים בתחזוקה שוטפת של מקוואות. לכן בניית מקווה מחומרים הקלים לניקוי וחיטוי היא חשובה מאוד. בתוך זה מומלץ שנירוסטה תהיה מרכיב מרכזי ועיקרי בכל מקווה. הרי תפקידו של המקווה לטהר ולכן עליו להיות בנוי מחומרים שאינם מחלידים ואינם מזדהמים. מאות אלפי נשים ישראליות עושות בהם שימוש מדי חודש, ולכן, תדירות השימוש הגבוהה מחייבת גם שימושים בחומרים איכותיים העמידים לאורך זמן רב.

אז קצת נתונים עדכניים: המשרד לשירותי דת מפעיל בישראל יותר מ-800 מקוואות כאשר רובם באמצעות המועצות הדתיות, חלק קטן יותר מופעל על ידי הרשויות המקומיות בערים שונות ברחבי הארץ ומספרן הולך ועולה עם תנופת הבנייה הענפה בכל רחבי הארץ. המקוואות המודרניים נבנים בסטנדרטיים ובאיכות גבוהה יותר ממקוואות ישנים והם גם מאפשרים סטריליות רבה ושמירה על נקיון.

תוכן עניינים

 

קצת היסטוריה על המקוואות הראשונים בישראל

מקוואות היו בנויים בישראל עוד לפני קום מדינת ישראל. המקוואות הראשונים הוקמו בשנת 1937 עם הקמת המועצות הדתיות הראשונות.

ברחבי הארץ קיימות כיום 132 מועצות דתיות, המספקות שירותי דת ברוב הרשויות המקומיות בארץ. בנוסף, ב-33 רשויות מקומיות לא קיימת מועצה דתיות וברשויות אלו מספקת הרשות המקומית לתושבים את שירותי הדת באמצעות מנגנון של מחלקת דת המופעלת באופן ישיר על ידי הרשות המקומית )בניגוד למועצה דתית שעובדיה אינם עובדי עירייה.

האחזקה השוטפת של מקוואות ושכר הבלניות ממומן מכספי המועצה הדתית. אותו שכר ועלויות אחזקה מתחלק בדרך כלל באופן הבא: 60% מתקציב הרשות המקומית ו-40% מתקציב המשרד לשירותי דת.

עד שנת 2001, מועצה דתית שרצתה לבנות מקווה חדש או לשפץ מקווה הייתה מגישה בקשה לוועדה בין- משרדית בראשות מנכ"ל המשרד לשירותי דת שנקרא באותה העת
המשרד לענייני דתות. היא כללה נציגים של המשרד לשירותי דת, משרד הפנים ומשרד הבינוי והשיכון. המחלקה לפיתוח מבני דת במשרד לשירותי דת הייתה מנהלת את הבקשות לתמיכה ומביאה אותן לדיון בוועדת משנה של ועדת המנכ"לים. השר לשירותי דת היה ממנה את ועדת המשנה שחברים בה נציגים של שלושת המשרדים. בסופו של דבר, התקציב שהוחלט להקצות היה מועבר ישירות למועצה הדתית, שהייתה אחראית על ביצוע הפרויקט.

ציוד למקוואות: מהם הדברים שחשוב לרכוש? 

שיפוץ, בנייה מחדש או שדרוג של מקוואות דורש תכנון מראש של מספר רב של מרכיבים. הנושא הראשון הוא בדרך כלל נדרשת בנייה של בריכת הטבילה ויש לבנות אותה לפי הסטנדרטיים והגדלים. בדרך כלל ישנו גם דלפק קבלה וריהוט קבלה בחוץ.

מעצבת הפנים מיכל סלע, סיפרה באחרונה ל-Ynet על המסע שלה בשיפוץ מקוואות. אחרי שהוזמנה כדי לעצב מקווה מפואר במקסיקו, היא קיבלה השראה והבינה כי המקוואות בישראל בנויים באופן שאינו אטרקטיבי. כך היא יצאה למסע של שיפוץ של 10 מקוואות ברחבי הארץ.

נושא נוסף במקוואות הוא בנייה של תעלות המים, אלה חייבות להוביל מים שלא יזדהמו, באיכות ובתדירות גבוהה, במיוחד בימי החורף. לכן, חשוב לבנות את תעלות המקווה מנירוסטה וכך גם מכסי ומגיני התעלות.

בטיחות במקוואות: מעקות נירוסטה ואמצעים נגד החלקה

מאחר ומקווה הוא אזור רטוב, כל נושא הבטיחות הוא חשוב מאוד. אף רשות מקומית שמפעילה מקווה, אינה מעוניינת בפציעות או מקרי בטיחות מיותרים. לכן, התקנה של מעקות נירוסטה וציוד אחד שנועד למנוע החלקה, חשוב מאוד בתכנון המבנים הללו.

מלבד ציוד שנרכש מנירוסטה, חשוב לדאוג לבחור ריצוף מיוחד המונע החלקה בחלקים הרטובים של המקווה.

מגמה גוברת של שיפוץ מקוואות 

מגמה שהולכת וצוברת תאוצה היא שיפוץ של מקוואות ישנים. מעבר לים ובמדינות אחרות, המקווה בנוי ממש כמו ספא באופן כזה שהופך לחוויה של ממש. חדרי המתנה מרהיבים וריחניים, ריצוף יוקרתי, מגבות עם ניחוח מרענן ושירות VIP. זה גם יכול להיות המקווה בעיר שלכן.

המגמה של שיפוץ מקוואות תלך ותגבר בשנים הקרובות, בשל המודרניזציה, עלייה ברמת החיים וגם כחלק מהמגמה הגוברת בישראל לשדרוג מתמיד ושיפור של שירותי הדת. העובדה הזאת מביאה גם בצורך מתגבר בציוד למקוואות, ושימוש הולך וגובר בנירוסטה בחדרים הרטובים.

אם אתם מעוניינים לשפץ מקווה או זקוקים לציוד מקוואות, תוכלו ליצור קשר עם אסקור. לחברה ידע, ניסיון וכלים בעבודות נירוסטה מורכבות ומיוחדות. פנו לאסקור בכל דרישה של ציוד מקוואות ובמיוחד עבודות נירוסטה ומתכת עבור המקווה שלכם.

חייגו עכשיו
Send this to a friend