התקשרו עכשיו: 050-825-7602
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהם מנדפים? ומהי החשיבות שלהם לעסקים וארגונים?

מהם מנדפים?
דף הבית » מהם מנדפים? ומהי החשיבות שלהם לעסקים וארגונים?

בשנים האחרונות, ישנה מודעות הולכת וגדלה לנזקים הקשיים שעלול לגרום זיהום אוויר הן בתוך מקומות סגורים והן מחוץ לבית. ע"פ הבנק העולמי, זיהום האוויר בכל העולם, עולה לכלכלות כ-5 טריליון דולר מדי שנה. כל מסעדה, בתי מלון, אולם אירועים, דוכן מזון או כל מטבח תעשייתי אחר, המגישים אוכל לאנשים רבים, מתמודדים מדי יום עם עשן, אדים, גז, ריחות בישול חזקים, שמציפים את המטבח ומקשים מאוד על תפקוד הנוכחים, ואף מסכנים את בריאותם.

אחד הפתרונות הטובים ביותר עבור אתגר זה, הוא הקמת מנדפים שמסייעים לסנן את העשן ואת שאר הריחות והאדים המתפזרים במטבח, בקלות וביעילות. מה כוללת מערכת הנידוף, מהם היתרונות שלה, וכיצד בוחרים מנדף לעסק ויצרן מתאים עבורכם? על כל השאלות האלה ועוד, נענה במאמר הבא.

תוכן עניינים

 

מהי מערכת הנידוף?

מערכת הנידוף מבצעת תהליך שלם של קליטה וסינון רעלים. היא כוללת תחילה מנדפים אשר קולטים ושואבים לתוכם עשן, שמן, גז, אדים ורעלים, שם הם עוברים תהליך סינון מתקדם, בהתאם לסוגם, ובסוף התהליך הם נפלטים לאוויר הפתוח כאוויר נקי וידידותי לסביבה.

התפקיד השני והחשוב של מערכת נידוף הוא בתחלופה של אוויר והפחתת החום במטבח. בתהליך הבישול נפלטים ריחות רבים לאוויר הפתוח, כשהבישול נעשה אינטנסיבי מאוד ורציף, מצטברים ריחות רבים. לכן, חשוב מאוד לייצר תחלופה קבועה ורציפה של אוויר ממטבחים תעשייתיים. מנדפים הם קריטיים וחשובים למערכות אלה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

האם קיימת חובה חוקית להקמת מנדפים? 

כיום, בישראל כל מקום שעוסק בטיגון, בישול, אפייה וכו' של מזון, מחויב להתקין מנדפים באזורים בהם פסים חמים ומתקני בישול ובמקומות רלוונטים נוספים, על מנת לקבל רישוי עסק. ע"פ תקנות רישוי עסקים על המנדף להיות מחובר לארובה בגובה 2 מטרים.

בנוסף, ישנם מספר תקני כיבוי אש בהם המנדפים צריכים לעמוד כמו תקן 1001.

מהו התקן של המשרד להגנת הסביבה לייצור או התקנה של מנדף?

כלקוחות שרוכשים מנדפים עליכם לוודא שבמנדף שאתם רוכשים, חייבת להימצא מערכת סינון אוויר העומדת בתקן הנדרש על ידי המשרד לאיכות הסביבה. תוכלו לקרוא על הדרישות הללו במסמך כאן.

אצלנו באסקור, מספר מומחים בייצור והתקנה של מנדפים כבר עשרות שנים. אצלנו מתבצע ייצור והתקנה של מנדפים תעשייתיים ומנדפים כימיים.

חובת שימוש במנדפים מחייבת את כל בעלי העסקים המחויבים בהתקנה של מערכת המנדפים על פי חוק, לתכנן היטב את מערכת המנדפים ולפעול בהתאם להוראות החוק הקיים בישראל והתקנים הנדרשים.

 

 

מהו מנדף תעשייתי ואיזה סוגי מנדפים קיימים?

מנדפים תעשייתיים או בשמם האחר נקראים גם מנדפים כימיים, מיוצרים מחומרי גלם שונים. ניתן לייצר מנדפים תעשייתיים שנדרשים להתמודד עם תנאים שונים ומשתנים מהחומרים הבאים: פלדה, נירוסטה, פח מגולוון, נחושת וחומרי גלם נוספים. אצלנו באסקור משתמשים רק במנדפים מסוג נירוסטה, מאחר והיא הוכיחה את יעילותה ועמידותה.

חשוב להזכיר כי תצורת המנדף משתנה בהתאם לגודל המטבח בו מותקנת המערכת. במידה ומדובר במפעל כימי גדול, תצורת המנדף והתאמתו, תלויות מאוד בגודל המפעל בו נעשה שימוש בחומרים מסוכנים. אצלנו באסקור הייחודיות היא ייצור של מנדפים לפי מגוון רחב של צרכים ותנאים משתנים. מחלקת התכנון שלנו באסקור תדאג להתאים לכם את המנדף שאתם צריכים. תוכלו אצלנו ליהנות מהיצע הולך וגדל של דגמי מנדפים וביניהם: מנדף מדגם משופע, מנדף מדגם מלבני, מנדף מדגם טרפז ומנדף מדגם אינדוקטיבי המותאם במיוחד למטבחים התעשייתיים ולמבטחים המסחריים הפועלים בשטח מסעדות ובתי אוכל.

 

מהם היתרונות של מערכת זו?

1. בטיחות – הדבר החשוב ביותר שמקנים לנו המנדפים, הם שמירה על הבטיחות הן של כל עובדי המטבח והן של הסועדים והנמצאים בקרבתו. במהלך תהליכי הבישול, אפייה, טיגון, צלייה ועוד, מתפזרים לא מעט גזים וחומרים רעילים, המסוכנים לבריאות ושאיפה שלהם עלולה לגרום למחלות. המערכת מסייעת לנקות את המטבח מאותם חומרים ולצמצם את הסיכונים הבריאותיים.

2. מאפשרת לעובדי המבטח לתפקד טוב יותר – עובדי המטבח נאלצים להתמודד עם תנאי עומס ולחץ לא פשוטים, במהלך עבודתם. מערכת הנידוף המסננת את כל העשן והרעלים החוצה, מספקת לעובדים סביבת עבודה הרבה יותר נוחה וקלה לעבודה. 

3. התאמה לסוגי החומרים הנפלטים במטבח והתקנה קלה – יתרון בולט נוסף של המערכת, היא האפשרות להתאים את המנדפים לעשן, הגזים והחומרים הרעילים האחרים הנפלטים במטבח. כמו כן, התקנת המנדפים היא פשוטה יחסית.

4. חסכון בעלויות של חשמל ותפעול – כיום הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לחברות רבות בתחום המייצרות מערכות נידוף חכמות שמאפשרות לחסוך כספים משמעותיים על חשמל ואנרגיה עבור עסקים.

איך לבחור מנדפים מתאימים עבור העסק שלכם?

ישנם כמה שיקולים שצריך לקחת בחשבון בעת בחירת מנדפים:

1. שיקולי רישוי עסק – אחד הדברים הראשונים שיש לבדוק בטרם רכישת מנדפים, הוא מה מחייבות אותנו תקנות רישוי עסקים. לצורך הדוגמה לפי תקנות רישוי עסקים, אוויר במטבח יוחלף ע"י אוויר מלאכותי כ-20 פעמים בשעה, בחדרי אוכל כ-4 פעמים ובחדרי שירות כ-8. על מנת לעמוד בדרישות אלו, צריך להתאים גם את מערכת הנידוף בהתאם.

2. מספר העובדים, הסועדים, גודל המטבח ועוד – המנדפים צריכים בסופו של דבר להתאים לאופי הפעילות והסועדים, ולהיות מסוגלים לסנן במהירות ויעילות את החומרים הנפלטים. חשוב לוודא שאם מדובר במטבח שמשרת אלפי סועדים ביום תהיה מערכת מנדפים חזקה ומהירה יותר, שתוכל לסנן רעלים החוצה. אם מדובר בדוכן מזון קטן יותר למשל, שפעילות הבישול, הטיגון או אפייה שלו צנועה יחסית, אפשר להסתפק במערכת פחות עוצמתית. חשוב גם לוודא שהמערכת כוללת מערכות סינון מתקדמות.

3. וודאו כי תחזוקת המנדפים קלה וזולה – אספקט חשוב נוסף שיש לשים לב אליו הוא אופן התחזוקה של המנדפים אותם בחרתם. בגלל שמערכת הנידוף בא במגע עם חומרים רבים מדי יום, לרבות שמנים ועשן, היא במהלך הזמן עלולה להיסתם ולא לבצע את תפקידה על הצד הטוב ביותר. לכן, גם החוק בישראל מחייב תחזוקה שוטפת של המערכת. פה עליכם לוודא שמדובר בתהליך פשוט שלא מצריך מכם יותר מדי זמן ושעות עבודה, ומאפשר לכם אפילו לעשות ניקוי זה בעצמכם. בנוסף, ערכו בדיקה לגבי עלות החלפת חלקים, ערכו סקר ושאלו בעלי עסקים אחרים שרכשו את אותה המערכת, כל כמה זמן הם מחליפים בה חלקים ומהי העלות הכרוכה בכך.

4. בחירת מנדפים מחומרים חזקים ועמידים – כאשר אנו ניגשים לבחור מנדפים חשוב מאוד לוודא שהם עשויים מחומרים חזקים, קלים לניקוי ובעלי עמידות לטמפרטורות קיצוניות. אחד החומרים הפופולרים שעונים על כל הדרישות האלה הוא הנירוסטה, המספקת גם עמידות גבוהה מאוד מפני חלודה, שעלולה להצטבר בגלל הנוזלים הרבים שבאים במגע. וכן, מראה מבריק ונוצץ שגורם הן לעסקים והן לאנשים פרטיים לבחור בה למטבח וחדרי האוכל שלהם.

אסקור מספקת לכם מנדפי נירוסטה חזקים, עמידים בחלודה וטמפרטורות גבוהות

בשנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר מסעדות, דוכני מזון, אולמות אירועים ובתי מלון שנפתחים ומגישים מזון, מדי יום, למאות ואלפי סועדים. העלייה בפעילות ובביקוש לאותם מקומות מעלה גם את הצורך במנדפים שידעו לסנן אוויר בקלות, מהירות ויעילות עם תחזוקה קלה. לצורך כך אסקור מייצרת, מעצבת ומספקת היום מנדפי נירוסטה, חזקים, גמישים, בעלי עמידות גבוהה לחלודה וטמפרטורות גבוהות וקלים לניקוי. כבר מעל ל-65 שנים שאסקור מספקת לבתי חולים, מרכזים רפואיים, בתי אבות, בתי מלון וארגונים וחברות מכל הארץ מוצרי נירוסטה ומתכת מתקדמים המיוצרים ע"י חוד החנית של הטכנולוגיה והחדשנות בתחום.

אליעזר דוד, מנכ"ל ובעלים של אסקור

אליעזר דוד, מנכ"ל ובעלים של אסקור

חייגו עכשיו
Send this to a friend